Profesorul eficient. Programul Gordon pentru imbunatatirea relatiei cu elevii

Vandut de librex.ro

Detalii:

Prin ce se deosebeste o lecţie izbutita de o ora nereusita? Dar un profesor motivat de un dascal plafonat? Dincolo de materia predata sau de calitatea elevilor, diferenţa provine in primul rand din calitatea relaţiilor interpersonale, susţine Thomas Gordon, creatorul unei celebre metode pentru „eficientizarea profesorilor. Plecand de la cazuri concrete, autorii ofera instrumentele necesare pentru imbunataţirea aptitudinilor de comunicare ?i de aplanare a conflictelor iscate in clasa. De peste patru decenii, metoda Gordon demonstreaza ca dascalii pot evita mesajele devalorizante, ca pot lua decizii care sa-i motiveze pe toţi elevii si ca sunt in stare sa treaca peste capcanele autoritarismului si permisivitaţii excesive. Thomas Gordon (1918–2002), psiholog american, este creatorul unor metode larg raspandite de „eficientizare a parinţilor, profesorilor ?i liderilor. A fost nominalizat de trei ori la Premiul Nobel pentru Pace ?i a fondat centrul Gordon Training International (GTI). Noel Burch, fost trainer la GTI, este creatorul „modelului in patru pa?i de invaţare a noilor competenţe . Cuprins Cum pot profita profesorii din plin de aceasta carte Ideea carţii şi cui i se adreseaza Nota autorului 1 RELAŢIA INVAŢATOR-INVAŢACEL: VERIGA LIPSA Ce este crucial in relaţia profesor-elev Aptitudini testate, nu abstracţii vagi Aptitudini care ii ajuta pe elevi sa se dezvolte O alternativa la jocul „halei-hop O singura filosofie pentru elevii de toate varstele şi de toate felurile Ce se poate face in legatura cu omniprezenta problema disciplinara Cum sa rezolvam controversa autoritar-permisiv 2 UN MODEL DE RELAŢII EFICIENTE PROFESOR-ELEV Mituri, aşteptari şi jocul de rol Ce inseamna o relaţie buna profesor-elev? O modalitate de a privi relaţia profesor-elev Profesori intoleranţi şi profesori toleranţi: o diferenţa cruciala Graniţa mobila din schimbatoarea Fereastra Comportamentala Cum sa inţelegem schimbarile interioare (ale profesorului) Cum sa inţelegem diferite sentimente faţa de diverşii elevi Cum sa inţelegem inţuenţa mediului sau a situaţiei Ajuta la ceva toleranţa mimata? Cui i se atribuie problema? De ce este atat de importanta „atribuţia problemei De ce este importanta Zona fara probleme 3 CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CAND ELEVII AU PROBLEME De ce nu reuşesc profesorii sa ajute la rezolvarea problemelor elevilor Limbajul de neacceptare: cele Douasprezece Obstacole din calea comunicarii De ce limbajul acceptarii este atat de eficient Metode constructive de a-i ajuta pe elevii cu probleme Ce inseamna de fapt comunicarea Cum sa invaţam sa ascultam activ Ce este necesar pentru o Ascultare Activa eficienta „De ce sa consiliez elevii? Sunt doar un profesor! Doua tipuri de comunicare verbala şi efectele lor asupra elevilor: o trecere in revista Cele Douasprezece Obstacole in calea comunicarii Catalizatorii comunicarii 4 MULTIPLELE UTILIZARI ALE ASCULTARII ACTIVE Cum sa promovezi discuţii eficiente centrate pe conţinut Cum sa foloseşti Ascultarea Activa pentru a face faţa rezistenţei elevului Cum sa foloseşti Ascultarea Activa pentru a-i ajuta pe elevii dependenţi Cum se poate profita de grupurile de discuţii centrate pe elev Cum ajuta Ascultarea Activa in şedinţele cu parinţii Ce pot realiza şedinţele in trei Rezumat 5 CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CAND ELEVII LE CREEAZA PROBLEME Cum pot fi rezolvate problemele atribuite profesorilor Unde duc confruntarile ineficiente De ce sunt ineficiente mesajele-soluţie De ce eşueaza mesajele de dominare De ce eşueaza mesajele indirecte Mesaje la persoana a II-a versus mesaje la persoana I De ce sunt deficitare mesajele la persoana a II-a De ce sunt mai eficiente mesajele la persoana I Cum sa formulezi un mesaj la persoana I Cum sa schimbi registrul dupa emiterea unui mesaj la persoana I In ce fel profesorii işi pot crea singuri probleme Trimiterea de mesaje la persoana I poate fi riscanta Ce se poate realiza cu ajutorul mesajelor la persoana I 6 CUM SA SCHIMBI ATMOSFERA DIN CLASA CA SA PREINTAMPINI PROBLEMELE Cateva deficienţe ale salii de clasa tipice Cum sa abordezi creativ schimbarea O abordare sistematica a mediului salii de clasa Cum sa imbogaţim mediul Cum sa saracim mediul Cum sa limitam mediul Cum sa largim cadrele mediului Cum sa reorganizam mediul Cum sa simplificam mediul Cum sa sistematizam mediul Cum sa planificam Cum sa imbunataţim calitatea timpului petrecut in clasa Imensul potenţial al Zonei de Predare–Invaţare 7 CONFLICTUL IN CLASA In ce consta conflictul? Care este cauza reala a conflictelor? Cum rezolva de obicei profesorii conflictele Cele doua tipuri de abordari caştig–-pierdere: Metoda I şi Metoda II Autoritatea in sala de curs Limitarile considerabile ale puterii in sala de curs Mecanismele adaptative pe care le folosesc elevii De ce sa nu folosim Metoda II? Cum il afecteaza puterea pe cel care caştiga Cum sunt justificate puterea şi autoritatea 8 REZOLVAREA CONFLICTELOR PRIN METODA „AVANTAJULUI RECIPROC Metoda III: rezolvarea conflictelor pe baza principiului „avantajului reciproc Cum funcţioneaza Metoda III in clasa Premise pentru aplicarea Metodei III Metoda III: procesul in şase paşi de rezolvare a problemelor Cum funcţioneaza Metoda III in clasa Inregistrarea unei şedinţe de aplicare a Metodei III Beneficii şi recompense pentru aplicare a Metodei III 9 CUM APLICAM METODA „AVANTAJULUI RECIPROC : ALTE UTILIZARI ALE METODEI III IN ŞCOALA Cum se rezolva conflictele predare–invaţare prin Metoda III Cum se rezolva conflictele dintre elevi prin Metoda III Cum se stabilesc regulile şi politicile clasei apeland la Metoda III Cum se desfaşoara şedinţele de stabilire a regulilor Cum se abordeaza problemele tipice intalnite de profesori in aplicarea Metodei III Exista situaţii cand e necesara Metoda I? Cat este de important ca elevii inşişi sa inveţe astfel de deprinderi 10 CAND VALORILE ŞCOLII INTRA IN CONFLICT Cum identificam o coliziune de valori De ce mesajele la persoana I funcţioneaza rar in rezolvarea coliziunilor valorice De ce nu prea funcţioneaza Metoda III in rezolvarea coliziunilor valorice De ce Metoda I este ineficienta in rezolvarea coliziunilor valorice De ce este Metoda II ineficienta in rezolvarea coliziunilor valorice Cum se rezolva coliziunile valorice 11 OPTIMIZAREA CONDIŢIILOR DE PREDARE IN ŞCOALA Caracteristicile problematice ale şcolilor Ce pot face profesorii pentru a-şi spori eficienţa in cadrul organizaţiei „Imi pot folosi abilitaţile de confruntare in relaţia cu şeful meu? Cum sa devenim mai eficienţi in cadrul intrunirilor Cum sa fii un consultant eficient Deveniţi avocaţii elevilor voştri Sugestii de lectura Mulţumiri

Pret:

36.00 RON


Other details:

Comerciant: Librex.ro
Brand: Trei

De la Același Comerciant

librex.ro
39.20 RON
-16.00%
librex.ro
28.00 RON
-16.00%
librex.ro
71.20 RON
-16.00%
librex.ro
63.99 RON
librex.ro
24.50 RON
librex.ro
41.23 RON
librex.ro
31.20 RON
-16.00%
librex.ro
39.20 RON
-16.00%
librex.ro
52.00 RON
-16.00%
librex.ro
39.20 RON
-16.00%
librex.ro
31.71 RON